Udsigt til Kattegat

Udsigt til Kattegat
Vores nye udsigt 300 meter fra hvor vi bor

11. november 2006

Nicaragua21


Lyde tidlig om morgenen.
Som de fleste sikkert kan genkende, er vi alle meget opmaerksomme paa ny lyde, isaer lyde som vi ikke genkender.
Saadan nogle lyde oplever vi - og jeg lagde saerlig maerke til dem den foerste nat her nede.

Lydene begyndte ca. kl. 03.00 om natten - det var den nat hvor vi naesten ikke havde sovet i naesten to doegn. Selv om vi var traette vaagnede vi.
Som naevnt genkendte jeg ikke alle lydene.
Der var hanegal, mange hunde der goede, fugle - rigtig mange - der floejtede piftede og pippede.
Der var ogsaa kobroel, samt alle de lyde jeg ikke kunne identificere. ,Jeg laa i lang tid og lyttede, jeg ved ikke hvor lang tid lydene fortsatte og deraf kan jeg kun konkludere at jeg maa vaere faldet i soevn.

Om morgenen fortalte jeg Sune (min kones bror) om alle lydene og han spurgte om jeg ogsaa havde hoert loeven. Den gamle hanloeve der gaar loes nede i bunden af haven. (Der er langt ned til bunden af haven). De tre hunde kommer aldrig i den del af haven sagde han. Der er ingen der ved hvorfra loeven kommer men den har altid vaeret der, og den goer saedvanligvis ingen fortraed, hvis ellers de husker at fodre den.
Jeg troede ikke helt paa den skroene.

Det viste sig dog at det var korrekt - det med loevebroelet - der er en ZOO i naerheden : )
Jeg indsaetter et billede til at ilustraere lydene.